Begeleiding

De ontwikkeling van de leerling wordt vastgelegd in het Topdossier. Drie keer per jaar is er een gesprek met de mentor, ouders/verzorgers en de leerling zelf. Elke klas heeft een vaste mentor die de leerlingen goed kent. De eigen ontwikkeling is een belangrijk thema om te leren op een goede manier met zichzelf en met anderen om te gaan. De mentor is het eerste aanspreekpunt in de begeleiding. Wanneer het nodig is kan er hulp worden gevraagd van het ondersteuningsteam voor extra onderzoek. Het team bestaat uit een ondersteuningscoördinator, school orthopedagoog en een schoolmaatschappelijk werker.

Structuurklas (S-klas)

Taal- en leesbegeleiding

Leerlingen die problemen hebben met spraak en taal (o.a. woordenschat, lezen, spelling) krijgen extra taal lessen van een NT2-docent (Nederlands als Tweede Taal). Er wordt geoefend met de vaardigheden: Spreken, Lezen, Luisteren en Schrijven. Deze NT2-lessen zijn speciaal afgestemd op anderstalige leerlingen. Het streven is om de leerling zoveel Nederlands te leren dat hij/zij op een stageplek kan functioneren. De aanmelding loopt via het ondersteuningsteam.